För tredje gången hoppar jag nu på denna utmaning.

Här kommer jag att lägga ut mina bilder till utmaningen "365 foton 2014".
Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.

Kommentera gärna mina bilder!

måndag 7 juli 2014

272 Snigel (183/365)

Sniglar är blötdjur som tillhör lungsnäckorna i klassen snäckor
De kan antigen ha skal eller vara skallösa.
Vinbergssnäckan har ett spiralvridet skal.
Den är Sveriges största landsnäcka och odlas för att ätas.
Förekommer på flera ställen i södra och mellersta Sverige.
                                                        (enligt Wikipedia)



2 kommentarer:

  1. Du fann ett praktexemplar att posera för dig :) Fin!

    SvaraRadera
  2. Jodu sådana har jag massor i trädgården och jag försöker hela tiden slänga över dem till grannen, men de är tillbaka hos mig efter någon dag :-)))
    Jag har tagetes som de älskar men det har inte grannen!

    SvaraRadera