För tredje gången hoppar jag nu på denna utmaning.

Här kommer jag att lägga ut mina bilder till utmaningen "365 foton 2014".
Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.

Kommentera gärna mina bilder!

torsdag 8 maj 2014

142 Kort (128/365)

Tussilagon är en blomma som jag förknippar med kort skaft.
Jag minns när man hittade de första och fick gräva i marken för att kunna plocka.
Min mamma hade en särskild liten vas som de fick sättas i, den har jag kvar.
Där satte jag de med kort skaft som mina barn kom hem med och i bland de jag plockar själv.
Fast denna gången plockade jag inte utan tog bara ett kort.


3 kommentarer:

  1. Ja nu när man är äldre inser man att de är vackrast där de står kvar vilket din fina bild bevisar.

    SvaraRadera
  2. Så fin tussilagobild. Förr brukade jag och mina föräldrar tävla om vem som hittade första tussilagon. Pappa var nästan alltid först. Vi hade också en liten vas (gammalt saltkar tror jag) som mamma satte blommorna i med sina korta skaft.

    SvaraRadera
  3. Har också tagit och fotat dom men inte bestämt om de får komma med!
    Men till problemet med kort skaft kanske är att ibland har de försökt kila
    upp genom gruset och då bara blomman orkat upp! Ibland har de bara
    inte gått att plocka just för skaftet saknas i gruset! Tar man däremot hem
    en tuva brukar de bli långa av närings chock!!! Kram ;D

    SvaraRadera