För tredje gången hoppar jag nu på denna utmaning.

Här kommer jag att lägga ut mina bilder till utmaningen "365 foton 2014".
Det är förutbestämda teman som ska följas och i rubriken till varje inlägg skriver jag vilket tema jag valt.

Kommentera gärna mina bilder!

måndag 5 maj 2014

191 Motsats (125/365)

Som motsats till de numera totalt uppätna 
tulpanerna har jag Kungsängsliljor i min rabatt.
De tycker inte rådjuren om. 
En knopp bet de av sedan spottade de 
ut den och lät de övriga vara orörda.
Det är jag så tacksam för.




6 kommentarer:

  1. Och de är ju minst lika vackra som tulpanerna :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen en snygg och fascinerande blomma. Jag trodde inte att dom kunde växa här upp men ack så fel jag hade. Blir sugen att prova i vårt lilla land för dom är ju så fina.

    SvaraRadera
  3. Så vackra:) Helt underbara blommor detta, saknar mina som jag hade i gamla huset...

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackra blommor med spännande mönster i kronbladen!

    SvaraRadera
  5. De är fina och jag försöker också ha kungsängsliljor....OM det inte vore för alla liljebaggar som dyker upp från ingenstans och lägger ägg. Jag norpar dom och dödar dem, men vad hjälper det...till slut hänger blommorna där "utsugna" all kraft!

    SvaraRadera
  6. Å det måste testas här för de är snyggare än tulpanerna efter blomningen!
    Bara nu inte möss/sork gillar dem!!! Kram ;D

    SvaraRadera